کاشت مو به روش طبیعی

دوشنبه 16 فروردين 1400
12:52
salamat

کاشت مو به صورت طبیعی
برای بسیاری افراد دچار مشکل طاسی، فرآیند ریزش مو از جلوی سر آغاز می شود. این افراد می توانند از روش کاشت موی طبیعی برای استخراج پیازهای موی سالم از کنار سر یا پشت آن و پیوند مو در ناحیه جلوی سر استفاده کنند. با وجودی که این درمان بیشتر توسط آقایان مورد استفاده قرار می گیرد، خانم هایی که با مشکل ریزش موی غیر عادی در سر خود مواجه شده اند نیز می توانند از نتایج کاشت موی طبیعی بهره مند شوند.

کاشت مو

روش کاشت موی طبیعی
اکثر موارد کاشت موی طبیعی تحت بی حسی موضعی انجام می شوند. به این ترتیب برای جراحی فقط نواحی خاص تحت درمان بی حس خواهند شد. هنگامی که ناحیه تحت درمان بی حس شد، پزشک پیازهای موی مورد نیاز را از نواحی اهدا کننده خارج می کند. این پیازهای مو در ادامه به دقت در نقاط دچار طاسی پیوند زده می شوند. طول مدت درمان در این حالت به تعداد پیازهای موی مورد نیاز برای پیوند بستگی دارد. به این ترتیب پیوند 2000 پیاز مو به حدود 5 تا 6 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

پس از عمل جراحی کاشت و پیوند مو
پس از درمان لازم است بیمار با گذشت 10 تا 14 روز برای کشیدن بخیه ها و کنترل کردن شرایط ناحیه تحت درمان به مطب پزشک مراجعه کند. نتایج این درمان بلافاصله ایجاد نمی شوند و رشد مجدد پیازهای مو در نواحی دچار طاسی به چند هفته زمان نیاز دارد. به این ترتیب بیمار به تدریج بهبود در وضعیت خود را مشاهده می کند و نتایج نهایی درمان پس از گذشت چند ماه نمایان خواهد شد.

یک فرد طاس چه زمانی بهتر است پیوند مو را انجام دهد؟

جواب به این سؤال مشکل است. اکثراٌ این عمل را زمانی انجام می دهندکه به اندازه کافی از موها ریخته شده ولی هنوزکاملاً طاس نشده اند. درکل بهتراست فرد زمانی اینکار را انجام دهدکه نسبتاً جوان (45-25 سال) و از نظراجتماعی فعال است و می خواهد درکار و زندگی پیشرفت نماید. البته کاشت مو حتی دردهه های 6 و 7 زندگی نیزبه شرط اینکه فرد از نظر وضعیت کلی سلامتی مشکلی نداشته باشد، نتایج خوبی خواهدداشت.
در صورتی که شروع فرآیند نازک شدن موها و طاسی در اواخر نوجوانی و اوایل دهه بیست باشد، می توان باحتمال زیاد پیش بینی کرد که این فرد دچار طاسی شدید و کامل خواهد شد. در حالیکه اگر این اتفاق در دهه سوم و چهارم زندگی بیافتد می توان تصور نمود که که فرد مبتلا به کم مویی وسیع و شدید نخواهد گردید. این مسایل همگی در تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام کاشت مو در یک فرد متقاضی پیوند مو تأثیر بسزایی دارند.

کاشت مو

عوارض بعد از کاشت مو

دوره بعد از کاشت مو
بهتراست روز بعد در منزل استراحت نموده و در چند شب اول دو بالش نرم طوری زیر سر قرار دهید که به حالت نیمه نشسته بخوابید.خودداری از انجام کارهای سنگین(که نیاز به زور زدن و فشار آوردن زیاد دارند)،حرکات سریع و سرفه های شدید برای یک هفته ضروری بوده و بهتراست دراین دوران از خم شدن زیاد در حالت ایستاده نیز پرهیز کنید . هر گونه فعالیت ورزشی در هفته اول ممنوع است.از هفته دوم می توانید فعالیت های ورزشی سبک (بجز شنا)را شروع کرده واز هفته سوم ورزش از هر نوع آزاداست. روز بعد از پیوند جهت برداشت پانسمان و شستشوی سر مراجعه کنید . پس از برداشتن پانسمان لازم است که محل کاشت مو روزانه باشامپو بصورت بسیار ملایم شسته شود. طریقه صحیح شستشوی سر به شماآموزش داده خواهدشد. فشار آب دوش نبایستی زیاد باشد.

نکته پس از کاشت مو
پس از کاشت موی طبیعی معمولاً مشکل خاصی پیش نیامده و فرد می تواند یک الی دو روز بعد به سر کارش باز گردد.

چه زمانی برای کاشت مو اقدام کنیم؟
جواب به این سؤال مشکل است.اگر کم پشتی موهای سر شما به حدی رسیده است که در زیر نور معمولی ،سفیدی پوست سر از لابلای موهابه میزان زیادی دیده می شود شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید. اکثراٌ این عمل را زمانی انجام می دهند که به اندازه کافی از موها ریخته شده ولی هنوز کاملاً طاس نشده اند. در کل بهتر است فرد زمانی اینکار را انجام دهد که نسبتاً جوان (45-25 سال) و از نظر اجتماعی فعال است و می خواهد در کار و زندگی پیشرفت نماید. البته کاشت مو حتی در دهه های 6 و 7 زندگی نیز به شرط اینکه فرد از نظر وضعیت کلی سلامتی مشکلی نداشته باشد، نتایج خوبی خواهد داشت. در صورتی که شروع فرآیند نازک شدن موها و طاسی در اواخر نوجوانی و اوایل دهه بیست باشد، می توان باحتمال زیاد پیش بینی کرد که این فرد دچار طاسی شدید و کامل خواهد شد. در حالیکه اگر این اتفاق در دهه سوم و چهارم زندگی بیافتد می توان تصور نمود که که فرد مبتلا به کم مویی وسیع و شدید نخواهد گردید. این مسایل همگی در تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام کاشت مو در یک فرد متقاضی پیوند مو تأثیر بسزایی دارند.
منبع : pezshkfamily

[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]