فوايد انگور براي سلامت مو

يکشنبه 7 ارديبهشت 1399
13:54
salamat

انگورها ميوه‌هايي شگفت‌انگيز هستند. اين ميوه‌ها به صورت گروهي در آب و هواي معتدل در سراسر دنيا رشد مي‌كنند. انگور به عنوان “‌ملكه‌ي ميوه‌ها‌”‌ شناخته مي‌شود. انگور به عنوان “ملكه‌ي ميوه‌ها” شناخته شده‌است و بر اساس رنگي كه دارد – قرمز، سبز و سياه / آبي به سه دسته تقسيم مي‌شود. اين ميوه‌ي فوق‌العاده و خوشمزه نه تنها به غذاهاي‌تان جذابيت مي‌افزايد، بلكه بسيار سودمند و پرفايده است. انگور حاوي ويتامين C است كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند، قندهاي ساده‌اي دارد كه انرژي فوري براي بدن فراهم مي‌كنند و آنتي‌اكسيدان‌هايي كه ضد التهاب هستند. مي‌بينيد كه اين ميوه چه‌قدر شگفت‌انگيز است!؟


انواع انگورها

گونه‌هاي مختلفي از انگور وجود دارند كه مي‌توانيد آن‌ها را براي مصرف انتخاب كنيد. هر يك از گونه‌هاي انگور فوايد و طعم مخصوص به خود را دارد. اين گونه‌ها را بر اساس رنگ دسته‌بندي مي‌كنند. برخي از محبوب‌ترين گونه‌هاي انگور عبارت هستند از،

  1. انگورهاي سفيد يا سبز: اين گونه به عنوان شيرين‌ترين و رايج‌ترين گونه‌هاي انگور شناخته مي‌شود.
  2. انگورهاي قرمز: اين انگورهاي ياقوتي رنگ طعم خاص و ساده‌اي دارند.
  3. انگورهاي آبي / سياه: اين انگورها به خاطر رنگ تيره‌ي عميق و قوي‌شان بسيار خوشمزه هستند.

انگورها،‌ فارغ از گونه و كاربردشان، فوايد بسياري نيز براي سلامتي به همراه دارند.

خواص انگور براي پوست:

انگور براي پوست ما مانند اكسير است. مصرف منظم انگور مي‌تواند پوست ما را صاف و لطيف نگه دارد.

۱. از پوست در برابر آفتاب سوختگي محافظت مي‌كند.

گاهي اوقات، نور خورشيد به حدي تند است كه حتي در صورتي كه از كرم ضد آفتاب استفاده كرده باشيم، باز هم دچار آفتاب‌سوختگي مي‌شويم. و گاهي اوقات حتي ممكن است اصلا زدن كرم ضد ‌آفتاب را هم فراموش كرده باشيم. نگران نباشيد! طبيعت براي همه‌ي مشكلات راه‌حل دارد. هرچند ممكن است عجيب به نظر برسد اما انگور، يك درمان خانگي عالي براي آفتاب‌سوختگي است.

آن‌چه نياز داريد:

چند حبه انگور پوره شده

روش انجام كار:

  1. انگور له شده را به آرامي و به طور سخاوتمندانه در منطقه‌ي آسيب ديده استعمال كنيد.
  2. اجازه بدهيد حدودا به مدت ۳۰ دقيقه روي پوست بماند و سپس با آب سرد صورت‌تان را شستشو دهيد.

انگور چه‌طور چنين تاثيري دارد؟

قسمت گوشتي انگور، و همچنين عصاره‌ي دانه‌هاي آن، حاوي پروآنتيسيانيدين و رزوراترول است كه آنتي‌اكسيدان‌هايي قوي هستند. استفاده از عصاره‌ي هسته‌ي انگور، در برابر اشعه‌ي ماوراء بنفش مضر از پوست محافظت مي‌كند. اين عصاره با كاهش قرمزي ناشي از آفتاب‌سوختگي به عنوان يك كرم ضد آفتاب عمل مي‌كند و همچنين آسيب ايجاد شده در سلول‌هاي پوستي را كاهش مي‌دهد.

۲. روند پيري را به تاخير مي‌اندازد.

مطالب مرتبط

۱۲ راهكار خانگي براي براق شدن مو

با ماسك مو براي موهاي چرب آشنا شويد

با ماسك مو براي موي معمولي آشنا شويد

صاف كردن پوست و كند كردن روند پيري نيز از جمله خواص انگور است. به جاي اين‌كه محصولات شيميائي را براي پوست‌تان به كار ببريد، از انگور استفاده كنيد. اين ميوه يك عامل ضد پيري بسيار عالي است.

روش انجام كار:

  1. گوشت داخل انگور را روي صورت خود بماليد.
  2. بعد از ۲۰ دقيقه پوست‌تان را با آب سرد شستشو دهيد.

انگور چه‌طور چنين تاثيري دارد؟

راديكال‌هاي آزاد علت اصلي پيري زودرس هستند. پيري زودرس با پديدار شدن چين و چروك و خطوط ريز روي پوست مشخص مي‌شود. آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در انگور از پوست در برابر اثرات مضر راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كنند و پديدار شدن چين و چروك و لكه‌هاي تيره را روي پوست به تاخير مي‌اندازند. انگور حاوي ويتامين C است كه براي تشكيل كلاژن ضروري است. كلاژن نوعي پروتئين فيبر مانند است كه به حفظ الاستيسيته‌ي پوست كمك مي‌كند و سبب كند شدن روند پيري پوست مي‌شود.

استفاده از انگور براي جلوگيري از ريزش مو

هيچ كس دوست ندارد با شانه زدن مقدار زيادي از موهايش را در شانه بيابد، اين مساله بسياري را نگران مي كند. براي جلوگيري از ريزش مو مي توانيد از انگور استفاده كنيد. مقداري انگور بدون دانه را له كنيد و به آرامي روي موهايتان بماليد. بگذاريد چند دقيقه بماند سپس آن را بشوييد. لينولئيك اسيد موجود در انگور و همچنين روغن هسته انگور مي تواند فوليكول هاي مو را تقويت كرده و سلامت مو را تضمين كند.

استفاده از انگور براي براق كردن موها

ممكن است مو در اثر قرار گرفتن در معرض خورشيد خشك و شكننده شده باشد و حتي رنگ طبيعي مو ديگر برق و جذابيت هميشگي را نداشته باشد. در اين صورت كمي آب انگور به موهايتان برسانيد. براي براق كردن مو با استفاده از انگور به پوست ۱۲ الي ۱۴ دانه انگور، ۲ قاشق غذاخوري آرد نخودچي و ۲ قاشق غذاخوري پودر زغال اخته نياز داريد.

انگورهاي سياه را پوست بگيريد و كنار بگذاريد. آرد نخودچي و پودر زغال اخته را با هم تركيب كنيد تا حالت كرم به خود بگيرد و سپس آن را با پوست انگور آسياب كنيد و روي موها بماليد. بگذاريد ۱۵ دقيقه بماند سپس بشوييد. اين كار را چند بار تكرار كنيد تا رنگ طبيعي و برق موهايتان بازگردد.

همچنین بخوانید:

    درمانی سریع برای دل درد که مثل آب روی آتیشه
    حقایقی که باید در مورد وعده صبحانه بدانید
    طب سنتی و دندان درد

    حجم دادن به مو

    هسته انگور يك ماده طبيعي براي حجم دادن به مو است. بنابراين اگر موهاي كمي داريد يا موهايتان خيلي نازك است از هسته انگور براي حجم دادن به مو و پرتر نشان دادن آن كمك بگيريد.

    ۵۰ گرم هسته انگور، ۵۰ گرم هسته زغال اخته و ۱ قاشق چايخوري فلفل را با هم آسياب كنيد. اين تركيب در اين مرحله حالت پودري دارد. به آن مقداري روغن گرم اضافه كنيد و سپس مو و سررا با اين مخلوط ماساژ دهيد. بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند سپس سر را بشوييد. از اين تركيب دو بار در هفته استفاده كنيد تا نتيجه بهتر و سريع تر بگيريد.

    درمان شوره سر

    انگورسياه مي تواند از خارش سر و بوجود آمدن شوره جلوگيري كند. براي اينكه از خشكي پوست سر رهايي يابيد، مقداري انگور سياه را له كرده و به پوست سر بماليد. پس از ۱۵ دقيقه آن را بشوييد.

    انگور سياه سرشار از آنتي اكسيدان و ويتامين E است كه براي جلوگيري از انواع مشكلات مو مفيد هستند همچنين مي توانند جريان خون را در سر افزايش دهد كه موجب مي شود پوست سر و در نهايت موهاي شما سالم تر بماند.

    منبع: salamatmag


    [ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]